úterý 16. srpna 2016

Srpnová zahrada

Měla jsem obavu, že když je letos opět sucho, že na zahradě nic pořádně neporoste a nepokvete.
Naštěstí mě zachránilo krásnoočko,  hortenzie, komule, floxy, dokonce ještě jedna bohyška vykvetla!


Prvně jsem si vyhledala ploštice, resp. ruměnice pospolné, kterých máme na zahradě, vlastně hlavně pod lípou, spousty. Nikdy jsem jim nevěnovala pozornost, nebyly mi sympatické, ale ani mi nijak nevadily. Až dnes jsem se dočetla, že mají rády sladkou, lepivou šťávu na plodech lípy a že se živí mrtvým hmyzem a červy. 
Také proto jich bývá i u mých rodičů tolik, protože mají před plotem tři krásné lípy! 

Ovšem sucho je znát v lese, je to o dost horší než před týdnem, sice jsme opět našli celý košík, poměrně i dost masáků (jen na másle, lehce osolené a pokmínované, na kousku čerstvého chleba-větší lahůdku si nemůžeme přát!)Přesto jsou hřiby i další houby dost suché, chybí jim ta čerstvost z vlhkosti, sytá barva, ale neznamená to, že by byly méně hezké, chutné nebo, že bychom z nich měli menší radost!


Žádné komentáře:

Okomentovat